NEWS
Tableau Sonant. Boca, faringe, tórax
Gran CoroDelantal, Sonia Megías y Susana Guerrero
Museo de Arte Contemporáneo de Alicante. / Manzanares El Real, Madrid
Rito
Susana Guerrero y Asún Noales
20 septiembre. Teatro Villa de Molina, Molina de Segura.
21 septiembre. Centre d’Art Taller Ivars, Benissa.
19 octubre. Centro del Carmen de Cultura Contemporánea, Valencia
3 noviembre. Teatro Calderón, Alcoi
23 noviembre. Onil
23, 24 y 25 enero. Teatros del Canal, Madrid
RITO es una instalación artística que nace de una visión sincrética de la danza y el arte contemporáneo que partiendo de las ofrendas a los dioses en las culturas antiguas -principalmente la Grecia clásica y la cultura mixteca- y la relación de las vanguardias de la danza durante el s. XX con la mitología, conforma una pieza de danza que se produce dentro de una obra de arte en un mismo espacio y tiempo y como un único dispositivo. Una, la danza: efímera, orgánica, inasible, viva.
Through life. A través de la Vida
Casa Lleras, Manizales, Colombia
septiembre-octubre 2024
La reina del Metal
Premio MAX Mejor espectáculo de danza 2023
SUSFUTURE 2024 From Tradition to Future
The Jardin IEGO ART Taipei, junio 2024
Art Gallery, Design College, Hsing Wu University, New Taipei, Taiwan, julio 2024
MOTHER, CONSUMED
532 Thomas Jaeckel Gallery, NYC. March 15/May 22, 2021
In Mother, Consumed, her second solo exhibition at 532 Gallery Thomas Jaeckel, Susana Guerrero presents a collection of recently created objects that explore the symbiosis between mother and child during gestation, that precarious period when two lives are inextricably intertwined and a woman shares of her own organs, sustenance, and spirit so that a new, fully autonomous being might spring into the world. Guerrero’s works merge the traditionally feminine process of weaving with materials more commonly found in the historically male realm of industrial fabrication. A veil woven from thin cables that flows from a bloody red to a watery blue, a delicate womblike cage fashioned from thin strips of metal covered with sharp thorns from the medicinal Agave plant, and a hard ceramic sphere covered with gilded baby-bottle nipples all hint at a profound tension between warm maternal instinct and cold self-protection. Based loosely upon a Mediterranean myth of a woman who surrenders her own flesh to engender several other lives but is then parthenogenetically reborn, these works bear witness to that mysterious passage from unity to duality through which we all go at the inception of our lives.
ANATOMY OF A MYTH.
Centro Cultural de España, Miami, FL. 12 enero/1 marzo 2017
La fuerza ritual en la obra de Susana Guerrero La fuerza vital (y el aliento onírico) brota de la obra de Guerrero por la colisión que se produce entre su acerbo sociocultural cristiano y católico, y
www.elnuevoherald.comLa maquina de sangre
Exposición individual, Museo de la Universidad de Alicante (MUA)
diciembre 2024-marzo 2025